„A projekt alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen
át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése
a Főváros oktatási intézményeiben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében
a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a
pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak
egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével,
valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
A megvalósítás a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel hozzájárul az
oktatás minőségének javulásához. A projekt három, kötelezően megvalósítandó implementációs
tevékenységet ír elő a megvalósítás feltételeként.
Egyrészt a Nat szerinti
kulcskompetencia-területek fejlesztését (szövegértés-szövegalkotás, matematika illetve egy harmadik
szabadon választott kulcskompetencia területen), melyet tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget
biztosítva kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetésével kell megvalósítani.
Másrészt a tantárgytömbösített oktatás alkalmazását, mely – a feladatellátási helyek választása
alapján - egyes tantárgy/ak, műveltségterület/ek tanórai foglalkozásainak ciklikus megszervezésének
rendjét jelentik.
Harmadrészt legalább egy, választott műveltségterület tantárgyi bontás nélküli
oktatását.
Az új tanulásszervezési eljárások bevezetéséhez, a különböző oktatási programok hatékony
alkalmazásához a pályázat alapján lehetőség van szakmai pedagógus-továbbképzéseken való részvételre,
valamint szaktanácsadó igénybevételére.
A paradigmaváltást elősegítő, meggyőző és hiteles módszerek,
eljárások megismeréséhez a feladatellátási helyek referenciahelyi szolgáltatások igénybevételét tervezték,
mely során konzultációkra, óralátogatásokra, tapasztalatcserékre kerül sor. Az intézményi innováció
megvalósításával a feladatellátási helyek saját igényeikhez igazodva, az egyéni fejlesztésre, a nevelés,
az oktatás eredményességének fokozására programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok
kidolgozását vállalták.
A projektben 7 intézmény, 8 feladatellátási hellyel érintett: Budai
Középiskola; Czóbel Ernő Kollégium; Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Tannyelvű Gimnázium; Mozgásjavító
Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Diákotthon; Nagy László Általános
Iskola és Gimnázium; Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola; Than Károly Gimnázium,
Szakközépiskola és Szakiskola.”