NEUMANN JÁNOS SZÁMÍTÁSTECHNIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA

Kompetenciamérés 2011

A kívánt évre kattintva az adott időszak kompetenciamérésének eredményei, valamint szakmai elemzések olvashatóak.

2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012


A tantárgyi és kompetenciamérések eredményei, tapasztalatai a 2011-2012-es tanévben

 

Az előző évek országos kompetenciaméréseit felhasználva, sztenderd folyamatként tantestületi módszertani értekezleten, az érintett munkaközösségek éves munkatervében feladatként foglalkoztunk a kompetencia fejlesztésének folyamataival:

  • kompetencialapú oktatás alapelemei
  • tantervi lehetőségek a szövegértés, matematikai képességek fejlesztésére
  • speciális feladatok beemelése a napi gyakorlatba
  • tanári fejlesztések, jó gyakorlatok megbeszélése, átvevése

A HEFOP, majd TÁMOP 3.1.4 pályázaton kiemelt szerepet kapott ez a szakmai munka. A fenntarthatóság éveiben a kompetencia alapú oktatás és az ehhez illeszkedő mérés-értékelés.
A végzős, ill. felsőbb évfolyamokon a kétszintű érettségi vizsga miatt már sok éve előtérbe kerülő feladattípusok, gyakorlatok a 9-12. évfolyam oktatásába is beépültek.
A tantárgyi mérések egyrészt információt adnak az évfolyamok tudásszintjéről, másrészt elősegítik a kimeneti vizsga eredményességét. A mérések erősítik a munkaközösségeken belüli tanári egységesség (tananyag, követelményrendszer, értékelés) megvalósulását.
A 2011-es kompetenciamérés eredményei több éve folyamatosan igazolják a fenti törekvéseket:

  • az országos szakközépiskolai átlagot mindkét területen felülteljesítették tanulóink
  • gimnáziumi szintű, ill. azon felüli eredményeink vannak

A fővárosi szakközépiskolák között a legfelső rétegben helyezkedünk el.
A diákok alapképességeit tekintve, a szakmai profil és az általános iskolai eredmények alapján matematikából eleve jobb képességű tanulók jelentkeznek hozzánk, míg magyarból az átlagnál jobb, de nem kiemelkedő tanulók. Feladatunk, hogy a matematikai készségeket tovább emeljük, további mérhető fejlődést mutassanak diákjaink a magas teljesítmény mellett is.
Magyarból erősíteni és folytatni kell az utóbbi tanévek új típusú megközelítését, a tevékenykedtető-gondolkodtató-értelmező feladatokat.
Az iskolai összevetésben meg kívánjuk tartani az országos szinten kiemelkedő helyünket, amelyet mutatnak az alábbi számadatok:
a hasonló intézmények közül matematikából 492 ért el tőlünk gyengébb eredményt, 75 hasonlót, 24 jobbat. Szövegértésből: 486 intézmény rosszabbat, 80 hasonlót, 25 jobbat.

A tantárgyi mérések tapasztalatai alapján kijelenthető, hogy diákjaink biztos tudással rendelkeznek az érettségi és a szakmai tárgyak tekintetében. Történelemből, magyarból, angol nyelvből, matematikából és informatikából közös, évfolyamszintű méréseket szervezünk.

Intézményi összesítés

Intézményi részletes adatok

Intézményi elemzés