Project leírás

„A projekt alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a Főváros oktatási intézményeiben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
A megvalósítás a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel hozzájárul az oktatás minőségének javulásához. A projekt három, kötelezően megvalósítandó implementációs tevékenységet ír elő a megvalósítás feltételeként.
Egyrészt a Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését (szövegértés-szövegalkotás, matematika illetve egy harmadik szabadon választott kulcskompetencia területen), melyet tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosítva kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetésével kell megvalósítani.
Másrészt a tantárgytömbösített oktatás alkalmazását, mely – a feladatellátási helyek választása alapján - egyes tantárgy/ak, műveltségterület/ek tanórai foglalkozásainak ciklikus megszervezésének rendjét jelentik.
Harmadrészt legalább egy, választott műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását.
Az új tanulásszervezési eljárások bevezetéséhez, a különböző oktatási programok hatékony alkalmazásához a pályázat alapján lehetőség van szakmai pedagógus-továbbképzéseken való részvételre, valamint szaktanácsadó igénybevételére.
A paradigmaváltást elősegítő, meggyőző és hiteles módszerek, eljárások megismeréséhez a feladatellátási helyek referenciahelyi szolgáltatások igénybevételét tervezték, mely során konzultációkra, óralátogatásokra, tapasztalatcserékre kerül sor. Az intézményi innováció megvalósításával a feladatellátási helyek saját igényeikhez igazodva, az egyéni fejlesztésre, a nevelés, az oktatás eredményességének fokozására programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozását vállalták.
A projektben 7 intézmény, 8 feladatellátási hellyel érintett: Budai Középiskola; Czóbel Ernő Kollégium; Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Tannyelvű Gimnázium; Mozgásjavító Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Diákotthon; Nagy László Általános Iskola és Gimnázium; Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola; Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.”

 

* * * * * * * * * * * * * *

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
<<  Március 2024  >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
      1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Dokumentumok

Galéria

Képek