Kompetenciamérés - 2012 |
A tantárgyi, kompetenciamérések eredményei, tapasztalatai a 2012-2013-as tanévben Az előző évek országos kompetenciaméréseit felhasználva, sztenderd folyamatként az érintett munkaközösségek szakmai együttműködésével foglalkoztunk a kompetencia fejlesztésének folyamataival:
A HEFOP, majd TÁMOP pályázatok témája, a fenntarthatóság követelménye erősítik a kompetencia alapú oktatási munkánkat és az ehhez illeszkedő mérés-értékelési célkitűzéseink teljesülését. A végzős, ill. felsőbb évfolyamokon a kétszintű érettségi vizsga miatt már sok éve előtérbe kerülő feladattípusok, gyakorlatok a 9-12. évfolyam oktatásába is beépültek. A tantárgyi mérések egyrészt információt adnak az évfolyamok tudásszintjéről, másrészt elősegítik a kimeneti vizsga eredményességét. A mérések erősítik a munkaközösségeken belüli tanári egységesség (tananyag, követelményrendszer, értékelés) megvalósulását. Megszerveztük és lebonyolítottuk történelemből, magyarból, informatikából, angolból és matematikából az érettségi kimeneteire alapuló évfolyammérést. A 2012-es kompetenciamérés eredményei több éve folyamatosan igazolják a fenti törekvéseket:
*2010-ben új mérési számokat határoztak meg. Feladatunk, hogy a matematikai készségeket tovább emeljük, megtartsuk a szintet, illetve további mérhető fejlődést produkáljanak diákjaink a magas teljesítmény mellett is. Szövegértésből meg kell állítani az utóbbi tanévek csökkenő teljesítményét. Az iskolai összevetésben meg kívánjuk tartani az országos szinten kiemelkedő helyünket, amelyet mutatnak az alábbi számadatok:
matematika - 2012:
szövegértés - 2012:
A tantárgyi mérések tapasztalatai alapján kijelenthető, hogy diákjaink biztos tudással rendelkeznek az érettségi és a szakmai tárgyak tekintetében. Történelemből, magyarból, angol nyelvből, matematikából és informatikából közös, évfolyamszintű méréseket szervezünk. |