Referenciaintézmény |
BMSZC Neumann János Informatikai Technikum
A referenciaintézményi szolgáltatások bemutatása
Céljaink
Szolgáltatásunk célja az integrált nevelés, IKT-szemlélet, kompetencia alapú oktatás minősített jó gyakorlatainak elterjesztése, továbbadása más intézményeknek. Célunk a horizontális kapcsolatok erősítése, az egymástól való tanulás módszereinek elterjesztése, valamint az oktató-nevelő munkában és innovációban való aktív, irányító részvétel. Pedagógusaink önértékelésének, munkájuk elismerésének erősítését is jelenti a referenciaintézményi szerepvállalás, illetve további innovációs tevékenységeinkhez támogató erkölcsi és szakmai hátteret biztosít ez a rendszer.
Szolgáltatásaink
Jó gyakorlatainkhoz kapcsolódóan biztosítjuk a hospitálás, a mentorálás, műhelyfoglalkozások lehetőségét, a jó gyakorlathoz kapcsolódó leírásokat, dokumentációt. A jó gyakorlat átadásának menete során a kapcsolatfelvétel a megadott e-mail címen vagy telefonon történik. A kapcsolattartó tájékozódik a jó gyakorlatot átvevő intézménytől az igényekről: hospitálás, mentorálás, műhelymunka lehetőségeiről. Ezt követően a Referenciaintézményi Működést Támogató Szervezet tagjai előkészítik a jó gyakorlat átadásának menetét. Felkérik a jó gyakorlatot megalkotó teamet, hogy fogadják az átvevő intézmény tagjait. Felveszik a kapcsolatot az átvevő intézménnyel, közös munkatervet készítenek, mely tartalmazza az átadás időpontjait és munkaformáit. Külön lehetőséget biztosítunk a jó gyakorlat helyszíni megtekintésére, megismerésére (tanórák látogatása, belső műhelymunkán való részvétel). Egyeztetünk az érintett tanárokkal, a közösen alkalmas időpontban megszervezzük a hospitálást. A napi gyakorlat bemutatása szakmai egyeztetéssel folytatódik, részletesen elemezve a konkrét nevelési-oktatási folyamat kulcslépéseit, az alkalmazott módszertani megoldásokat. E programokon szóbeli előadással, digitális anyagokkal, összefoglaló prezentációval, a felhasznált tanári és tanulói eszközök bemutatásával segítjük elő a jó gyakorlat megértését. A mentorálás során a felmerülő kérdésekre helyben, irányított műhelymunka keretében, illetve a későbbi adaptáció, helyi gyakorlat során megfogalmazódott felvetésekre e-mailen, telefonon, valamint külön helyszíni intézménylátogatás keretében, komplex mentorálással válaszolunk. A jó gyakorlat adaptációját segítő, szakmai szempontok szerint összeállított digitális segédanyagokat, összefoglalókat átadjuk az érdeklődő intézménynek. Utógondozás során az átvevő intézményben már működő jó gyakorlat beválást, esetleges korrekcióját vizsgáljuk, vállaljuk.
|